Niech żyje bal!
Wytworne otoczenie, piękne kreacje i grupa osób, które łączy wysokie IQ, udana kariera zawodowa i ponadprzeciętne zarobki. Tak wygląda integracja w formie balu absolwentów programu MBA. Organizatorzy studiów zgodnie twierdzą, że udane wydarzenia networkingowe już po graduacji to połowa sukcesu każdego programu.
Za dobre samopoczucie elity absolwentów MBA Uniwersytetu Warszawskiego odpowiada Stowarzyszenie Absolwentów. Utrzymuje się ze składek członkowskich, ale do balu trzeba coś dopłacić. To pomaga organizatorom przewidzieć rzeczywistą frekwencję, co nie zawsze się udaje w przypadku spotkań i wykładów, które są darmowe. O działalności Stowarzyszenia opowiada jego prezes, Krzysztof Pajączek w podcaście.
Absolwenci MBA Akademii Leona Koźmińskiego „balują” kilka razy do roku, choć część rozrywkowa integracji jest zawsze łączona z merytorycznymi wykładami. Doroczny zjazd absolwentów nad jednym z mazurskich jezior odbywa się w eleganckim hotelu w formie weekendowego wypadu. Uczestnicy mają zapewnione zajęcia sportowe, degustacje win i lokalnych potraw, ale zanim ruszą do tańca podczas wieczornej dyskoteki przez dwa dni odbywają intensywne zajęcia i szkolenia. Wiedza menedżerska, jak każda inna, wymaga nieustannej aktualizacji, a to mają zapewniać właśnie takie spotkanie.
Międzynarodowe programy MBA do działań networkingowych wykorzystują sieć uczelni, z którymi współtworzą program. Studenci i absolwenci Canadian MBA w SGH są zachęcani do wyjazdów studyjnych do Kanady. Inne uczelnie organizują wyjazdy do USA, Niemiec, Francji czy Singapuru. Udział w takim wydarzeniu jest płatny, ale to jak luksusowe wakacje w doborowym towarzystwie. Spotkania są inspirujące merytorycznie, o co dbają organizatorzy, a także atrakcyjne towarzysko i biznesowo, co zapewnia skład grupy.
Czemu uczelnie biznesowe troszczą się o absolwentki i absolwentów nawet wiele lat po zakończeniu przez nich nauki? Przede wszystkim, wartościowa integracja służy karierze, bo przy okazji można załatwić z kolegami i koleżankami ze studiów lepsze kontrakty, dowiedzieć się czegoś o ich branżach albo otrzymać nowe oferty pracy. Niebagatelną rolę gra tutaj dobór partnerów wydarzeń, firm żywotnie zainteresowanych pozyskaniem nowych, wartościowych pracowników. A kariera absolwentów po studiach (i ich zarobki) to jeden z głównych elementów oceny programu MBA w rankingach. Dla szkół biznesu ważne są też rekomendacje, jakich absolwenci udzielają swoim współpracownikom, podwładnym i znajomym, by też podjęli takie studia. Przynajmniej połowa chętnych na studia MBA rekrutuje się właśnie z rekomendacji absolwentów.
E.B.
Opublikowano: 29 października 2024